دانـلـود مـداحـی و  تـــواشـــیــح

دانـلـود مـداحـی و تـــواشـــیــح

وبلاگی برای دانلود مداحی ، تواشیح ، صدای زنگ مذهبی ، کدهای پیشواز مذهبی ، تلاوتهای مجلسی قرآن، اذان ، دعا و مناجات و ...
دانـلـود مـداحـی و  تـــواشـــیــح

دانـلـود مـداحـی و تـــواشـــیــح

وبلاگی برای دانلود مداحی ، تواشیح ، صدای زنگ مذهبی ، کدهای پیشواز مذهبی ، تلاوتهای مجلسی قرآن، اذان ، دعا و مناجات و ...

زندگینامه سید مجید بنی فاطمه


مصاحبه با حاج سید مجید بنی فاطمه
در ابتدا بیوگرافی از خودتان بفرمایید :

سید مجید بنی فاطمه - متولد بهمن 1356 - متولد تهران - تحصیلاتم دیپلم - شغلم آزاد است.

شروع مداحی :

از کودکی حدودا از سن 7 سالگی علاقه به مداحی پیدا کردم وبه طور حرفه ای از سال 71 شروع به خواندن کردم. یادم می آید در سال 73 یا 74 در تشیع جنازه شهدا با حاج سعید حدادیان آشنا شدم و اولین جلسه بزرگی که خواندم میلاد امام زمان (عج) پیش حاج سعید خواندم که آ قای کریمی هم حضور داشتند. و از سال 73 با حاج سعید مانوس شدم و ایشان تاثیر بسزایی در پیشرفت من داشتند.

بیشترین تاثیر را چه کسی در مداحی شما داشته :

امیرالمومنین امام علی (ع) می فرمایند :هرکس به من کلمه ای بیاموزد مرا بنده خود کرده است. از همه بزرگوارانی که در خدمتشون بودم از همشون درس آموختم .ولی حاج سعید(حدادیان) بیشترین تاثیر را در من داشتند و تا به امروز به من محبت کرده اند. چون علاقه من به شعر و روضه زیاد بود خدمت آقای انسانی در صنف لباس فروشها زیاد می رسیدم و از نصایح ایشان استفاده می کردم. و در خدمت حاج منصور که حکم پدری به گردن همه ما دارندبوده ام و درست خواندن ما برگرفته از ایشان است.

چند تن از همدوره هایتان :

حسین هوشیار.سید محمد جوادی و ابوالفضل بختیاری

بزرگترین عیب و حسن شما در مداحی :

این سوال را مخاطبین من باید جواب دهند ولی به نظر دوستان و افکار عمومی حسنم پایه قرار دادن روضه در جلسه و عیبم هم انتظار زیاد از مستمع . استرس و حساسیت زیاد در جلسه است.

آیا توانسته اید برای امام حسین (ع) کاری کنید :

نه به اعتقاد من اگر تمام لحظات زندگیمان هم در رکاب ایشان باشیم بازهم به این خاندان بدهکاریم.

دنبال مقبولیت هستید یا شهرت :

انشاء الله که مقبولیت

اهل مطالعه هستید؟ چه کتبی را مطالع می کنید؟ و چند کتاب معرفی کنید : بله در روز ساعاتی را به مطالعه اختصاص می دهم . بیشتر کتب عرفانی ، مقتل و شعر می خوانم . نفس المهموم (شیخ عباس قمی)

بهترین تفریح شما چیست :

سفر، چون سفر را دوست دارم

آیا تا کنون کلاس مداحی داشتید :

بله، مدتی به دعوت مرکز فرهنگی غدیر جلسات آموزشی داشتیم که متاسفانه دیگر فرصت حضور ندارم .

عوامل پیشرفت در مداحی :

اخلاص ، بی ریایی ، احترام به بزرگترها و تلاش زیاد

فرق بین مداحی دیروز و امروز؟

در مداحی قدیم پایه روی شعرهای قوی و روضه خوانی بوده است. در مداحی امروز باید نو آوری داشت و سبک هایی که در شان اهل بیت(ع) است ساخته شود و در کل مداحی امروز سخت تر شده.

شاعرانی که با آنها کار می کنید چه کسانی هستند :

حسن لطفی,محمد صمیمی,مسعود اصلانی و محمد ایمانی

دوست دارید مخاطب شما چگونه باشد :

کسانی باشند که با جون و دل در جلسه اهل بیت حضور داشته باشند و شناخت معرفتیشان روز به روز بیشتر شود.

اگر مداح نبودید در هیئت چه کاره می شدید: حتما مسئول جلسه می شدم.( دوستان می گویند مدیریت جلسم خوب است)
مداحی سخت است یا آسان :

خیلی سخت است. از این جهت که در جلسات ما به تناسب همه اقشار جامعه حضور دارند و ما باید بتوانیم همه آنها را راضی نگه داریم و باید رضایت صاحب جلسه را جلب کرد.

آنچه که در مداحی به آن نرسیده اید :

وقتی این اجازه را به من داده اندکه قطره ای از دریای معرفتشان  اهل بیت(ع) را بچشم به همه چیز رسیده ام.

به چه کسی می گویند مداح :

کسی که مدح اهل بیت را در همه جا بخواند.

نظر شما در مورد مداحانی که بیشتر سراغ شور می روند چیست :

هرکس مدح اهل بیت(ع) را انجام دهد برای همه عزیز و قابل احترام است ولی این عزیزان باید بدانند اصل در این کار رضایت اهل بیت است و ما باید از شکل و قالب این کار خارج نشویم.اینکه ما بخواهیم از شعر خوانی در مدح امام زمان(عج) و روضه کم کنیم و به وقت شور اضافه کنیم اشتباه است.

نظر شما در باره سیاسی شدن جلسات اهل بیت(ع) چیست :

من در این بحث مطیع رهبری هستم.

نظر شما در باره جوانانی که تازه پا به این راه گذاشتند :

بدون استاد جلو نروند. مبنای جلسه روضه باشد و به بزرگتر احترام بگذارند.

لطفا در باره حساسیتتان در جلسه بگوئید :

حساسیت بنده که به اعتقاد بعضی از دوستان تندخویی نامیده می شود به اعتقاد خودم از تعصب بیش از اندازه ام به جلسات نشعت می گیرد.

تاثیر مداحی در زندگی شخصی شما :

زندگی من جلسه اهل بیت است ما بقی حاشیه این جلسه بارها دیده ایم که از جاهای مختلف از شما دعوت می شود و شما نمی روید دلیلش چیست : 1.عدم شناخت من از آن جلسه 2. اگر بخواهم به همه دعوت ها جواب مثبت دهم دیگر وقت برای مطالعه و تحقیق ندارم (همین جا ، جا داره از همه عزیزان عذر خواهی کنم )

با کدام یک از مداحان بیشتر در ارتباطید :
حاج سعید حدادیان.حاج محمود کریمی.حاج محمد طاهری و سید محمد جوادی
برای جذب جوانان به جلسات اهل بیت چه می کنید :

سعی می کنم آنها را با محبت اهل بیت آشنا سازم .

دوست دارید تا کی به فعالیتتان ادامه دهید :

تا موقعی که خود اهل بیت اجازه دهند.

نصیحت به جوانان که در دستکاه امام حسین(ع) فعالیت می کنند:

نصیحت برای کسانی است که سنی ازشون گذشته باشد و من به عنوان کوچک ترین عضو این خانواده وصیت می کنم که به بزرگتر های جلسه خیلی احترام بگذارند . جلسه ات اهل بیت فقط برایشان صرف رفت و آمد نباشد این دستگاه به روح و روان انسان کمک می کند و تلاشمان جهت عاقبت به خیری و رضایت خداوند باشد.

یک بیت شعر بگویید :

من و جدا شدن ازکوی تو خدا نکند      خدا هرآنچه کند از توام جدا نکند

سخن آخر:

امیدوارم در همه کارها خدا و اهل بیت را نظر داشته باشیم و هیچ وقت باعث ناراحتی امام زمان نشویم. از تمام کسانی که که از ابتدای نوکری من زحمت کشیده اند. درس دادن راهنمایی کردن شرایط را برایم فراهم کردند تشکر می کنم و دست تک تکشان را می بوسم.


منبع: sibtayn.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد